SemanisKurma.my

Felda United Tumpaskan JDT Walaupun Bermaian 10 Orang,


WAKIL kelab, Felda United FC (FUFC) membawa bekalan tipis satu gol selepas sekadar menang 4-3 ke atas Johor Darul Ta'zim (JDT) pada aksi separuh akhir pertama Piala Malaysia di Stadium Majlis Perbandaran Selayang, dekat Kuala Lumpur, malam ini.

Kedua-dua pasukan akan beraksi pada separuh akhir kedua di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, Larkin, Johor Bahru pada 25 Okt ini.

Pada perlawanan malam ini, kedua-dua pasukan begitu bersemangat untuk memburu jaringan awal walaupun keadaan padang yang becak akibat hujan pada babak awal permainan, menyukarkan kawalan bola oleh para pemain.

Nasib nyata lebih menyebelahi FUFC yang membuka tirai jaringan menerusipenyerang importnya dari Liberia, Edward Junior Wilson yang melakukan sepakan kencang dari luar kotak penalti seawal minit ketujuh perlawanan.

Skuad 'The Fighters' kendalian Irfan Bakti Abu Salim terus menggandakan asakan ke kubu JDT dan berjaya meraih gol kedua menerusi sentuhan penyudah Ahmad Syamim Yahya pada minit ke-42.

Bersambung babak kedua perlawanan, pasukan lawan yang dikenali sebagai skuad 'Harimau Selatan' mengasak ke kubu FUFC dan berjaya mengurangkan defisit jaringan menerusi penyerang import dari Argentina, Jorge Pereyra Diaz pada minit ke-52.

Empat minit kemudian, FUFC ditimpa malang selepas pemain pertahanannya, Mohd Nasriq Baharom diperintah keluar padang oleh pengadil, Samsudin Ibrahim selepas menerima kad kuning kedua.

Kekurangan seorang pemain nyata tidak melemahkan semangat skuad 'The Fighters' yang berjaya meraih gol ketiga menerusi Makeche Ndumba pada minit ke-60.

Pemain gantian JDT, Luciano Figueroa menjaringkan gol kedua untuk pasukan pelawat pada minit ke-80 sebelum beliau membuka peluang kepada Pereyra untuk mengikat kedudukan menjadi 3-3 pada minit ke-88.

Makeche menjadi watak pemusnah untuk pasukan pelawat selepas meledak jaringan kemenangan pada masa tambahan separuh masa kedua. ~  Bernama
Title : Felda United Tumpaskan JDT Walaupun Bermaian 10 Orang,
Description : WAKIL kelab, Felda United FC (FUFC) membawa bekalan tipis satu gol selepas sekadar menang 4-3 ke atas Johor Darul Ta'zim (JDT) pada a...

0 Response to "Felda United Tumpaskan JDT Walaupun Bermaian 10 Orang, "

Catat Ulasan

MY SPONSER NUFFNANG

SPEKMURAH